Bonen in de pot

15 januari 2018

Bonen in de pot is een uitgave van Jan Boon Communicatie en informeert je over de ontwikkelingen in het communicatievak.

Je ontvangt Bonen in de pot omdat je een relatie van Jan Boon bent of ingeschreven staat voor nieuwsbrieven van Jan Boon Communicatie.

Jan Boon Communicatie helpt organisaties, ondernemingen, bedrijven en instellingen de juiste communicatieprofessional te vinden.

Laatste nieuws
Resultaten van de enquête nieuwsbrieven
In het najaar van 2017 heeft communicatiestudente Eva Sikkema in opdracht van Jan boon Communicatie een onderzoek gedaan naar de beleving en waardering van Bonen in de pot en Bonen Weken, nieuwsbrieven van Jan Boon Communicatie.

Waardering
De rubrieken Opgevallen, Transfers en de Agenda worden het meest gelezen. Vooral Transfers wordt vrijwel altijd gelezen. De rubrieken Soms denk ik bij mijzelf en Uitspraak worden over het algemeen iets minder gelezen. De rubrieken worden over het algemeen nuttig gevonden, vooral Vacatures, Transfers en de Agenda staan erg hoog op de lijst. Ook hier blijkt de rubrieken Soms denk ik wel eens bij mezelf iets minder nuttig vinden (in verhouding tot de andere rubrieken).

Inhoudelijk
Als het gaat om de artikelen inhoudelijk, blijkt dat de artikelen goed en duidelijk geschreven zijn, praktisch, overzichtelijk, plezierig leesbaar en makkelijk vindbaar. Ook vinden de respondenten de artikelen interessant en nuttig. De nieuwsbrief voldoet over het algemeen aan de verwachtingen van de respondent en er mist geen content, maar als gevraagd wordt wat men nog in de nieuwsbrief wil zien worden vooral Evenementen en netwerkmogelijkheden genoemd.

In hoeverre de nieuwsbrief onmisbaar is voor het functioneren, geeft de meerderheid aan dat de nieuwsbrief enigszins misbaar is. Toch krijgt Bonen in de pot een totaalscore tussen 7 en 8.

Verder in deze volle editie
• Je reputatie bewaken is tegenwoordig lastiger dan ooit
• Nieuwe huisstijl voor de gemeente Westerkwartier
• Nieuwjaarsduiken
• RTV Noord en Rob Mulder uit elkaar
• Weer veel transfers en vacatures

Opgevallen
Je reputatie bewaken is tegenwoordig lastiger dan ooit
Niet alleen BN’ers maken misstappen. Ook op de werkvloer is een flinke uitglijer zo gemaakt. Hoe beperk je de schade? De grootste bedrijven, de beroemdste sterren en zelfs wereldleiders: iedereen met een telefoon en een internetverbinding kan hen via sociale media op de knieën krijgen. “Als een persoon iets zegt wat jou niet bevalt, is het via sociale media makkelijk om gelijkgestemden bij elkaar te krijgen”, zegt reputatiedeskundige Frank Peters. “Een klein groepje mensen kan zo een grote organisatie of een invloedrijk persoon flink onder druk zetten. Het is daarom belangrijker dan ooit om snel te reageren.”

100pk/Mixr gaat de nieuwe huisstijl voor de gemeente Westerkwartier ontwerpen
Na een aanbestedingstraject voor de huisstijl van de nieuwe gemeente Westerkwartier is de opdracht definitief gegund aan bureaucombinatie 100pk/Mixr uit Groningen. Deze strategische en creatieve bureaus gaan de huisstijl met logo voor de gemeente Westerkwartier ontwerpen. Inwoners van de nieuwe gemeente mogen via een verkiezing meestemmen over het ontwerp voor de nieuwe huisstijl. Het is de bedoeling de huisstijl medio 2018 te introduceren en daarna stap voor stap in te voeren. Op 1 januari 2019 start de nieuwe gemeente Westerkwartier. Deze gemeente ontstaat uit de huidige vier gemeenten Grootegast, Leek, Marum en Zuidhorn en het deel Middag-Humsterland van de huidige gemeente Winsum.

NRC heeft geblunderd inzake Eurlings en het niet goed gerepareerd
NRC-ombudsman Sjoerd de Jong gaat in zijn rubriek in op het vraaggesprek dat NRC had met IOC-lid Camiel Eurlings over het feit dat hij zijn vriendin sloeg. Het artikel leverde Eurlings kritiek op, maar ook NRC kreeg een veeg uit de pan. Het zou een ‘kritiekloos vraaggesprek’ zijn en het wierp de vraag op wat NRC bezielde om het af te drukken. Het gaat over hoe het interview tot stand kwam, dat het een voorgekookte actie bleek te zijn van Eurlings en dat er geen inhoudelijke weging meer volgde. Het stuk werd afgewerkt door de avondploeg, die er zelf een nieuwsbericht van maakte.

Transfers
Marketingmanager Irene Louwrier weg bij Wildlands Emmen
Haar vertrek na acht jaar bij de Emmer dierentuin is het gevolg van een verschil van inzicht, bevestigt ze. Maar waaruit dat verschil van inzicht bestaat wil ze niet zeggen. “Ik heb geen zin om negatief te doen. Wildlands is een hartstikke mooi park en de bezoekerscijfers gaan heus wel weer aantrekken. Ik snap sowieso niet waarom mensen zo spastisch doen over die aantallen.” Het vertrek van Irene Louwrier komt op het moment dat Wildlands last heeft van kritische deskundigen en bezoekers, die vinden dat het themapark een verkeerde koers vaart.

Annemarie Veenhuis
is nu projectleider Communicatie herindeling bij de gemeenten Winsum, Bedum, De Marne, Eemsmond. Annemarie komt van de gemeente Haren waar ze interim communicatieadviseur Sociaal Domein was. Eerder werkte ze voor Nonoco Interim Communicatie en voor Binnenwerk Interieuradvies en voor de gemeente Terschelling.

Lucienne Krijthe
is nu teammanager Corporate Communicatie bij NHL Stenden Hogeschool. Ze was waarnemend hoofd, teamleider en senior medewerker bij de afdeling Marketing en Communicatie van de NHL Hogeschool.

Marloes Hingstman
is nu communicatieadviseur Energie en Duurzaamheid bij de gemeente Emmen. Ze werkte als communicatieadviseur voor de gemeente Hunze en Aa en voor Lefier.

Erik Hogeboom
is na 2,5 jaar chef Nieuwe Media bij RTV Oost begonnen als zelfstandige onder de naam Buro Hogeboom. Erik was voor zijn overstap naar Zwolle in Groningen bekend van RTV Noord, de Noorder Pers Societeit en de Groninger Persprijs. Met Buro Hogeboom gaat Erik mediabedrijven helpen bij ‘het maken van de beste inhoud en doorvoeren van slimme innovatie’. Zijn eerste klus begint bij zijn oude werkgever RTV Noord waar hij een aantal projecten op zal pakken.

Anna-Joli de Rue
is nu communicatieadviseur bij Statement communicatieadviesbureau. Anna-Joli komt van de Veiligheidsregio Groningen en werkte eerder voor Challenge Solutions, de NoorderBaanBattle, de gemeente Bellingwedde en Stadskanaal en deed ervaring op bij het CommunicatieFestival. Ze studeerde Communicatie aan de Hanzehogeschool in Groningen.

Thea Nicolai
is nu communicatiemedewerker bij Van der Wiel Holding. Thea werkte voor het project Knooppunt Joure, namens gemeente De Fryske Marren, provincie Fryslân en Rijkswaterstaat en voor het project N31 Harlingen, namens gemeente Harlingen, provincie Fryslân en Rijkswaterstaat. Ze studeerde Neerlandistiek en Communicatiewetenschappen aan de Rijkusuniversiteit Groningen.

Bert Hofstede
is nu copywriter bij NHL Stenden in Leeuwarden. Bert was copywriter en webredacteur bij Stenden en werkte eerder voor Crossmedia Communicatiegroep en studeerde Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden.

Henk Jan Karsten nieuwe hoofdredacteur voor RTV Oost
Hij gaat leiding geven aan de verdere vernieuwing van de redactievoering. Die is volgens de omroep noodzakelijk om een volgende stap te kunnen zetten naar een mediabedrijf dat zich sterk wil profileren op apps, website en sociale media. Binnen RTV Oost is Henk Jan Karsten geen onbekende. Hij heeft er bijna twintig jaar als journalist gewerkt. Goos de Boer van RTV Noord is er nu interim-hoofdredacteur.

Esther van der Werf
is nu communicatieadviseur bij het Kenniscentrum Europa Decentraal (adviseert en informeert gemeenten, provincies en waterschappen over de toepassing van Europees recht en beleid). Esther is oprichtster en producente bij English Theatre Utrecht (brengt Engelstalige theaterproducties). Bij PR-bureau LVTPR was Esther als junior consultant werkzaam in het Consumer & Brands-team.

Erik Scholten
is nu communicatiemedewerker bij WIJ Groningen. Erik komt van MEE Groningen en was webcare medewerker bij PostNL en deed ervaring op bij Van Leeuwen Communicatie voor wie hij onderzoek deed naar de noodzaak van netwerken en hoe communicatie een bijdrage kan leveren aan het informeren van Hanzehogeschool studenten. Erik studeerde Communicatie aan de Hanzehogeschool in Groningen.

Annemiek van der Maat
is nu medewerker Marketing, Communicatie en Voorlichting bij het Alfa-college. Annemiek komt van Ittica Media en werkte eerder voor Edu’Actief. Ze studeerde Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden.

Hildebrand Bijleveld alweer hoofdredacteur af bij Friesch Dagblad
Hij blijft wel bij de krant werken, maar stopt vanwege een verschil van inzicht met de redactie. Hildebrand was slechts drie maanden hoofdredacteur.

Hanny Durkstra
is gedetacheerd bij gemeente Heerenveen als communicatieadviseur voor Gaswinning en Duurzaamheid. Hanny was communicatieadviseur bij de gemeente Súdwest-Fryslân en werkte eerder in verschillende functies voor deze gemeente.

De 112-Meldkamer Noord-Nederland in Drachten
heeft een nieuwe strategisch communicatieadviseur/woordvoerder: Jacomien Begeman. Zij vult sinds 1 januari de vacature op van Daphne Lugtenberg, die vorige zomer overstapte als leidinggevende naar de Nationale Politie. De functie werd tijdelijk waargenomen door Roel Barkhof, die deze rol binnen de meldkamer al vaker vervulde. Jacomien Begeman was district communicatieadviseur bij het UWV Noord-Nederland in Groningen.

Roel Barkhof
is inmiddels voor een deel van zijn tijd tijdelijk aan de slag als woordvoerder van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Ommen en werkt aan projecten rond de A37-E233.

Inge Scheper
verlaat het Groninger Landschap en gaat aan de slag voor hét locatietheatergezelschap van Noord-Nederland PeerGrouP. Inge werkte eerder voor De Kompanije, de provincie Drenthe, KDE Energy, Menzis, Ardyn en voor Jeugdzorg Groningen.

Gemma Groen
begint als docent Communicatie aan de Hanzehogeschool Groningen. Ze komt van de KLM Flight Academy en werkte eerder voor het Schrijversplaza en voor De Goede Gastvrouw. Gemma studeerde Communicatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Agenda
SMC050
organiseert vanavond, maandag 15 januari, een bijeenkomst in MartiniPlaza in Groningen met trendwatcher Yuri van Geest. Yuri van Geest is spreker op het gebied van innovatie en Singularity, een verzamelterm van de belangrijkste opkomende technologiën zoals ICT, biotech (DNA profiling, synthetische biologie, stamcellen), neurotech, nanotech, robots, 3D printen, artificial intelligence, nieuwe energie, brain computer interfaces, quantum computing en ruimtevaart.

Kees Frenay en uitgeverij Wolters Kluwer
organiseren op vrijdag 26 januari een mini-symposium over beleidstaal en -teksten. Sprekers zijn Eric van Oosterhout, burgemeester van Emmen en energiek pleitbezorger van gewone taal, Carel Jansen, hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen en voorzitter van het Netwerk Begrijpelijke Overheid en Heinrich Winter, hoogleraar Bestuurskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen.

‘Maar, hoe dan
Op donderdag 1 februari organiseert internetbureau iWink het ‘Maar, hoe dan’-seminar. Hun nieuwe kantoor aan de Laan Corpus den Hoorn 200 in Groningen, verandert die middag in een ruimte voor nieuwe inspiratie, nieuwe inzichten, contacten en nieuwe kennis omtrent digitale communicatie in de zorg. Marketing- en communicatieprofessionals werkzaam in de zorg worden uitgenodigd hun eigen Hoe-vraag in te dienen in ruil voor gratis toegang tot het seminar.

Vacatures
Jan Boon Communicatie
is er nog niet in geslaagd een geschikte kandidaat te vinden voor de functie van een organisatie- en controletalent bij een communicatiebureau in Groningen. Je hebt ambitie en altijd al voor een communicatiebureau willen werken. Je wil alles tot in de puntjes geregeld hebben en wil controle over de klantprocessen. Een functiebenaming is moeilijk te geven maar je bent een accurate assistent(e), een office medewerk(st)er maar in ieder geval een organisatietalent. Er is volop de mogelijkheid om door te groeien naar office manager. Je hebt een grote affiniteit met communicatie en hebt kennis van marketing. Je bent het type dat je tanden erin zet, je vast bijt in projecten en alles tot in de puntjes controleert; je hebt online kennis en vaardigheden en vindt het leuk om met social media bezig te zijn. Je kunt je CV en motivatie sturen naar jan@janboon.com.

JC-Electronics in Leek
zoekt een senior communicatieadviseur. Je vertaalt het beleid van JC-Electronics naar zowel interne als externe doelgroepen. Je adviseert en ondersteunt bij het ontwikkelen van het (marketing) communicatiebeleid en het opstellen van (marketing) communicatieplannen. Je maakt daarbij de vertaling naar uit te voeren activiteiten. Je stelt mede de jaarplannen op en zorgt voor de uitvoering ervan. Ook treedt je op als woordvoerder voor JC-Electronics.

Henri Willig Kaas Heerenveen
zoekt een marketingmedewerker. Je vertaalt de strategische marketingplannen naar operationele plannen die je zelf ook uitvoert. Je ontwikkelt etiketten, flyers, posters en advertenties. Je implementeert de marketingtools (catalogi, corporate brochures, POS materiaal). De sluitingsdatum van deze vacature is 28 januari.

Woonconcept,
een woningcorporatie in Meppel, Hoogeveen, Steenwijkerland en Assen zoekt een adviseur Communicatie. Jij bent de steun en toeverlaat voor de organisatie op het gebied van operationele communicatie. Vanuit jouw expertise op het gebied van marketing en communicatie, ben je de sparringpartner voor communicatie vraagstukken. Deze vraagstukken komen vanuit de hele organisatie en gaan over onderwerpen als verhuur tot aan duurzaamheid.

De gemeente Assen
zoekt een communicatie talent (communicatieadviseur). Je ondersteunt de andere (senior) communicatieadviseurs en werkt rechtstreeks voor opdrachtgevers. Jouw functie is voor een belangrijk deel gericht op het maken van communicatiemiddelen, het organiseren van bijeenkomsten, het redigeren en produceren van de gemeentepagina en het begeleiden van drukwerk. Je adviseert bij de inzet van social media om de boodschap van de gemeente beter over het voetlicht te krijgen. Stuur voor 16 januari je CV.

Centraal Justitieel Incassobureau in Leeuwarden
zoekt een manager Communicatie. Je bent medeverantwoordelijk voor de realisatie en vertaling van strategische organisatiedoelen. Je bent integraal (mensen, middelen en inhoud) manager voor jouw team en legt hierover verantwoording af aan het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering. Van woordvoering tot strategisch advies en van interne communicatie tot regie op content en kanalen; de werkzaamheden van jouw team beslaan het complete communicatiespectrum. Indien je belangstelling hebt, mail dan uiterlijk 4 februari een sollicitatiebrief met CV.

Agentschap Telecom
(Ministerie van Economische Zaken en Klimaat) zoekt een communicatiemedewerker. Je ontwikkelt communicatieplannen en voert deze uit. Daarbij denk en communiceer je in tekst en beeld. Je organiseert bijeenkomsten en maakt nieuwsberichten, webpagina’s en andere communicatiemiddelen. Dit doe je in nauwe samenwerking met inhoudelijk deskundigen en je communicatiecollega’s. Je draait mee in projectgroepen en schakelt daarbij gemakkelijk tussen uitvoering en adviseren. Jouw werk kent daardoor een mooie balans tussen werken en denken. Je werkt meestal in Groningen, soms in Amersfoort. Reageer voor 19 januari want de sollicitatiegesprekken vinden plaats op 26 en 30 januari.

Agentschap Telecom
(Ministerie van Economische Zaken en Klimaat) zoekt een communicatieadviseur. Je bent verantwoordelijk voor een deel van de in- en externe communicatie van Agentschap Telecom. Je werkt aan een aantal uitdagende dossiers met onderwerpen die, gezien het werkveld van het agentschap, uiteen kunnen lopen van informatiebeveiliging tot frequentieveilingen en van ruimtevaart tot radio en televisie. Daarbij maak je je de complexe materie van de verschillende onderwerpen snel eigen en onderscheid je hoofd- en bijzaken. Vervolgens breng je de onderwerpen, geheel passend bij de doelgroep, op een effectieve en aansprekende wijze voor het voetlicht. Reageren voor 18 januari.

UMCG Ambulancezorg
zoekt een medewerker Communicatie en Marketing Ambulancezorg (24 uur). Je vertaalt (samen met de communicatieadviseur) de strategie en het beleid naar de in- en externe communicatie. Je bent in eerste instantie vooral bezig met de doorontwikkeling van de digitale platformen, zoals SKY (ons intranet), de website en Social Media. Je ondersteunt de collega’s m.b.t. communicatie en adviseert hen op operationeel/tactisch niveau. Solliciteren kan tot en met 22 januari 2018.

Driessen HRM Joure
zoekt een junior adviseur Communicatie. De komende 12-14 maanden ga je als junior adviseur aan de slag bij een gemeente in Friesland die graag investeert in jong talent. Het is een functie van 18 uren per week en biedt je dus volop de ruimte om hiernaast andere projecten of opdrachten op te pakken. Je neemt deel aan projecten en biedt je uiteenlopende vormen van ondersteuning. Je verricht algemene ondersteunende communicatiewerkzaamheden bijvoorbeeld in het organiseren van activiteiten en het schrijven van teksten.

De gemeente Heerenveen
zoekt een ervaren communicatieadviseur (32 uur). Ze zoeken iemand die de organisatie en het bestuur adviseert over communicatievraagstukken en over de inzet van activiteiten en communicatiemiddelen. Jouw compacte communicatieplannen raken de kern en sluiten aan bij de behoefte van de (interne) opdrachtgevers. Verder zetten ze je in voor alle voorkomende werkzaamheden die hierbij horen, zoals bijvoorbeeld perswoordvoering, social media-campagnes,… Al met al is het echt geen 9 tot 5 baan. Je kunt tot 21 januari reageren.

Universiteitskrant
van de Rijksuniversiteit Groningen zoekt een eindredacteur. Je bent ervoor verantwoordelijk dat artikelen en verhalen foutloos worden gepubliceerd. Je controleert die op inhoud en zorgvuldigheid, je bewaakt de leesbaarheid en je verbetert taal- en spelfouten. Ook let je erop dat de juridische en ethische regels in acht zijn genomen. Verder coacht je redacteuren en freelancers in het journalistieke proces en zie je er op toe dat de deadlines worden gehaald. De functie vereist inzet op maandag, dinsdag en woensdag.

KLM Flight Academy
zoekt een marketing- en communicatiemedewerker. Het is jouw taak om toekomstige studenten enthousiast te maken voor de opleiding en geïnteresseerden goed te informeren over de vliegschool. Dit doe je op verschillende manieren. Zoals door het plaatsen van berichten op social media, maar ook door het geven van voorlichtingen of het schrijven van persberichten.

Op Zoek
Ben jij op zoek
naar een nieuwe uitdaging in je communicatiecarrière? Laat het Jan Boon Communicatie weten en hij neemt je op in deze rubriek in Bonen in de pot. De nieuwsbrief heeft een bereik van meer dan 2250 communicatieprofessionals met een leesdichtheid van bijna 50%. Grote kans dat jouw zoektocht door de lezers van Bonen in de pot wordt ingevuld! Meer weten? Neem contact op met Jan Boon Communicatie via jan@janboon.com.

En dan nog even dit
Oud-minister Ploumen krijgt Machiavelliprijs voor SheDecides
De Machiavelliprijs 2017 is toegekend aan SheDecides. Dit initiatief van oud-minister Liliane Ploumen heeft in een recordtempo bijna 400 miljoen euro bij elkaar gebracht voor het recht van vrouwen en meisjes over de hele wereld om zelf te kunnen beslissen of ze kinderen willen, wanneer en met wie. Binnen nog geen zes weken ontstond er een wereldwijde beweging van landen, fondsen en particulieren ten faveure van het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen en meisjes, aldus het juryrapport.

Nieuwjaarsduiken
De jaarlijkse Nieuwjaarsduiken die Unox twintig jaar geleden adopteerde, blijven een gouden reclameformule voor free publicity voor het worst- en soepmerk. Ook dit jaar namen op 1 januari 51.000 mensen, verspreid over 162 locaties in binnen- en buitenland, een duik in het ijskoude water van zee, rivier of zwemplas. Zoals elk jaar getooid met de bekende Unox muts. Uiteraard wordt iedereen na afloop getrakteerd op Unox erwtensoep. Zelfs als media de naam Unox niet noemen, kunnen ze niet voorkomen dat op elk spectaculair plaatje de merknaam vol in beeld komt. Een prachtig staaltje van free publicity.

RTV Noord en Rob Mulder uit elkaar
Journalist Rob Mulder is gestopt met zijn werkzaamheden voor RTV Noord. Hij deed dat na een gesprek met hoofdredacteur Mischa van den Berg over de ophef rond zijn functioneren. Mulder kwam in opspraak nadat hij een item maakte over hoe makkelijk je aan illegaal vuurwerk kunt komen. Uit onderzoek blijkt dat de journalist onzorgvuldig heeft gehandeld. Zo werd een en dezelfde persoon opgevoerd als illegale vuurwerkhandelaar en leverancier van legaal siervuurwerk. Ook bleek later dat Mulder een vuurwerkpakket van 139 euro had aangenomen van diezelfde persoon.

Verhoef & Co
uit Emmen is door het magazine Management Team uitgeroepen tot het beste communicatieadviesbureau van Nederland! Gebaseerd op ervaringen op het gebied van klantgerichtheid, productleiderschap en uitvoering van de dienstverlening.

Soms denk ik wel eens bij mezelf ….
Reflectie bij een opzienbarende case
Het communicatiejaar startte in 2018 met een case om van te smullen. Wonderlijk is het allemaal wel wat er zich rondom Camiel Eurlings afspeelde. Hij wilde al eerder uit het IOC opstappen, om de sport niet in de weg te zitten. Maar de top van het IOC vroeg hem toen om aan te blijven. Jan Driessen, de communicatieadviseur van Eurlings, zegt dat tegen de NOS op de dag dat Eurlings alsnog is opgestapt. Eurlings wilde de eer volgens Driessen aan zichzelf houden, twee dagen nadat zijn advocaat Knoops was gekomen met een openlijke verklaring, waarin Eurlings zei dat het beeld in de media over de mishandeling van zijn toenmalige vriendin niet klopte. In die verklaring trok hij niet het boetekleed aan, maar verdedigde hij zichzelf. Dat kwam hem op nog meer kritiek te staan.

Uitspraak
Nationale Ombudsman Reinier van Zutphen: “Ik heb geen macht, maar wel mijn mond en die gebruik ik ook. Ik hoop dat iedereen die dinsdag in Den Haag tijdens het Kamerdebat over de gaswinning en het schadeprotocol moet beslissen over belangrijke dingen voor Groningers, goed luistert naar wat ik ze laat horen over wat de burgers belangrijk vinden.”

Bonen in de pot
wil zo veel zeggen als “hij wil nog wat zeggen maar het is onbelangrijk wat hij te zeggen heeft”, waarmee ik het relatieve van mijn berichten wil aangeven. Lees het vanuit je eigen perspectief.

Naast Bonen in de pot geeft Jan Boon Communicatie Bonen Weken en Bonen Doppen uit. Bonen Weken gaat over de ontwikkelingen in de communicatiewereld in relatie tot ondernemen. Bonen Doppen is een onregelmatig verschijnende column. Alle uitingen hebben een eigen website: http://www.bonenindepot.nl, http://www.bonenweken.nl en http://www.bonendoppen.nl. Ook vind je mijn uitgaven op Facebook en op Twitter: @Bonenindepot, @Bonenweken en @Bonendoppen.

Wil jij een ander attent maken op Bonen in de pot? Klik hier!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s